Om oss

Vi är bolaget som fokuserar på och älskar mjukvarutest. Det är vår passion på samma sätt som en idrottare brinner för sin sport eller en artist för sin musik.

For testers, by testers

TestScouts är ett konsultbolag där de anställda brinner för mjukvarutest och test av system.

TestScouts DNA bygger på kompetens, motivation och engagemang för att aktivt kunna driva och utveckla våra kunders verksamheter inom test framåt. I vårt DNA ligger också att ständigt utveckla vår egen kompetens för att på så sätt också kunna möta våra kunders framtida behov inom området. Som anställd är det hos oss man får möjligheten och stöttningen för att bli bäst på test.

Vår vision är att bli landets mest utvecklande och roliga arbetsplats om man älskar test.

Our Story

TestScouts startade när några testarkollegor insåg att man inte fått den kompetensutveckling man önskade från bolagen man tidigare varit anställda på. De satte sig ner och diskuterade och kom fram till att ett bolag där man både kan få jobba med sin passion och samtidigt kontinuerligt vidareutveckla sig och befinna sig i framkanten av sin profession måste vara drömmen. Att då också befinna sig bland likasinnade med möjligheten att inspireras och utmanas av varandra skulle ge en extra dos med energi.

Alla skall kunna kompetensutvecklas så mycket de vill och alla skall ha en mentor för att få stöttning och vägledning var de alla överens om. Tänk att jobba i ett bolag där alla har en möjlighet att få ut den fulla potential som de besitter.

Det var detta som blev fundamentet i TestScouts och att man startade bolaget hösten 2015.